czwartek, 6 grudnia 2012

Poświęcenie

Takiego bądźcie względem siebie usposobienia, jakie było w Chrystusie Jezusie, który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu, lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem, uniżył samego siebie i był posłuszny aż do śmierci, i to do śmierci krzyżowej. Dlatego też Bóg wielce go wywyższył i obdarzył go imieniem, które jest ponad wszelkie imię,aby na imię Jezusa zginało się wszelkie kolano na niebie i na ziemi, i pod ziemią i aby wszelki język wyznawał, że Jezus Chrystus jest Panem, ku chwale Boga Ojca

List do Filipian 2



Jakiś czas temu czytając te słowa zastanawiałam się nad moją postawą do męża i dzieci. Łatwo przychodzi mi "biadolić" nad sobą, że jest mi trudno, ze dzieci wciąż coś chcą, wciąz trzeba wokół nich coś robić i w ogóle, że muszę się zająć sprawami domowymi, choć mi się często nie chce.... Spać za to chce mi  się najczęściej:). 
Rozmyślając nad postawą Jezusa szczerze zdumiło mnie to,  co uczynił. Zdumiło mnie Jego poświęcenie. Od zawsze był w niebie, on nie potrzebował już niczego do "szczęścia", uczynił świat, ludzi, bogactwa. Wszechmogący obrał ciało ludzkie i cierpliwie znosił trudy życia w ubóstwie, poniżeniu, cierpieniu, i tak do śmierci... i to nie zwykłej ale KRZYŻOWEJ. Grzeszna ziemia to w ogóle nie było miejsce dla Niego, a to, że umarł haniebną śmiercią, nagi, okaleczony, zelżony i uznany za WINNEGO... to już jakieś szaleństwo. Po co się tak poświęcać? Dla ludzi, tych ludzi, którzy wybierają sobie swój sposób życia? Którzy nie szanują Jego Słowa a przez to i Jego samego? Którzy Go nie szukają, nie chcą znać??? A jednak On się poświęcił. By TACY ludzie mogli przez wiarę w Niego być zbawieni. Wobec takiego poświęcenia MOJE poświęcenie dla ludzi, którzy są mi bliscy, którzy raczej okazują mi czułość i sympatię... jest bardzo niewielkie. Ale jest to moja droga i próbuję na niej naśladować - niezdarnie, ale naśladować - Boga, który tak mnie umiłował, że poświęcił się dla mnie....
 Słuchałam też niedawno kazania starszego zboru Kościoła Wolnych Chrześcijan w Palowicach i okazało się, że to właśnie o tym temacie, polecam.












0 komentarze: